Svacka....

Att öka 6 kg på en månad är varken normalt eller speciellt roligt vill jag lova. Mina slemhinnor i ögonen är så otroligt torra och skaver, kliar och kletar så linser är att glömma. När ska man vänja sig?! När man är där på toppen av välmående så tror man att man ska må så resten av livet och allting är guld och gröna skogar men lika snabbt kommer den där jäkla tyroidea-djävulen och fäller krokben på mig så jag hamnar i den där dalen igen där värk, grusiga kliande skavande ögon, fet och plufsig, tröttheten från hell och en vikt som bara går uppåt, är vardag. Jag vill inte ha det så. Blir ju inte direkt piggare av att läsa att det är väldigt svårt för hypotyreos-patienter att gå ner i vikt och att vissa tom. ökat i vikt av levaxinet. Ärligt talat..... Varför måste man drabbas av sånt här skit?!! Många utomstående säger att det är ju INGET farligt och det TAR lång tid att bli välinställd... Nej men lev i denna jäkla berg- och dalbana då får ni känna på. Jag vet att många tyroidea-patienter känner som mig, men det verkar vara då sjukt svårt för omvärlden att förstå hur det är. Många
Verkar tro att bara man får levaxin så blir allt bra. IN MY AS!! Nej nu blev det för trist inlägg så jag kryper ner och sover nu. Vem vet... Kanske är mitt TSH på min sida i morgon och låter mig få må lite bättre. Snart är jag på toppen igen!!!! Snart.........


Kommentarer
Postat av: lotta

usch så jobbigt :( hoppas du krya på dig snart och hittar en balans.

2012-05-29 @ 14:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0