Långpromenad är bra för hjärnan!

Dagen har varit ok trots regnet. Jag är dock lite mensig. Har märkt att min värk blir mycket värre i samband med att jag ska ha min mens. Får som världens foglossning och ett djävulskt humör, men så fort mensen är i gång så blir det bättre. Jag vet att PMS och menstruationsrubbningar är vanligt i samband med hypotyreos och på mig stämmer det in otroligt. Jag har tagit ett beslut i dag. Ett beslut att ta ut batteriet ur vågen och kasta det tills vidare. Den tar upp för mycket av mitt mående och min energi. Jag ska försöka gå en runda varje kväll jag har ork som är ca 4 km. Har precis gått den. Helt underbar runda med bara natur och fågelkvitter och betande hästar. Jag vill bo så!!! I den naturen mår min själ som allra bäst. Att kunna sätta sig ute på trädgården och lyssna på fågelkvitter och bara vila upp huvudet vore en dröm. Snart kanske just det huset dyker upp?!! Visst har vi ett underbart hus i dag, men jag är en lantmänniska helt enkelt. Att kunna ha lite distans till grannar m.m. Tror dock inte min make håller med :/ Nej nu är det soffläge som gäller sen sova. Kram på er!!/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0